Orosanmälan

LÄS MER

Att anmäla 
Via E-tjänsten kan du som är orolig för barn/ungdom anmäla detta till socialtjänsten. Det gäller både för privatpersoner och för de som i sin tjänst har anmälningsskyldighet. Det är endast privatpersoner som kan välja att vara anonyma. Om du önskar vara anonym får du inte uppge ditt namn.

Vad händer sedan?
Efter att anmälan inkommit gör socialtjänsten en bedömning om hur man ska gå vidare med uppgifterna i anmälan. Som privatperson har du inte möjlighet att få information om denna bedömning eller få återkoppling på hur socialtjänsten hanterar anmälan. Om din oro kvarstår över tid kan du göra en ny anmälan. All personal inom socialtjänsten arbetar under sekretess och inga uppgifter lämnas ut till obehöriga

E-tjänsten hanteras enbart under kontorstid, inkomna anmälningar under annan tid hanteras närmast efterföljande vardag. 

Våra kontorstider är:

  • Måndag–fredag klockan 8.00-16.00
  • Dag före röd dag klockan 8.00-12.00
  • Dag före afton klockan 8.00-15.00
  • Klämdagar klockan 8.00-12.00
  • Helgdagar: Stängt

 

Vid akut oro

Vid akut oro för ett barn eller ungdom kan du göra en muntlig orosanmälan genom att ringa socialjouren på telefonnummer 112 och be att kopplas till socialjouren i Arvidsjaur.

Behandling av personuppgifter

Fråga om inloggning

Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.

Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.

Vill du vara anonym klickar du på "Gå vidare utan inloggning".

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa